Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van L&L - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van L&L - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden!

Door: Leroy en Lucie

Blijf op de hoogte en volg L&L

01 Mei 2016 | Indonesië, Nusa Penida

Halloooo, daar zijn we weer met een (korte) update!
Na Bangkok zijn we naar Koh Tao gegaan waar we hebben leren duiken (IDD = in de pocket!) en waar we tevens het Songkran (Thais nieuwjaar met veel water :P) hebben meegemaakt. Dit was ontzettend leuk aangezien je iedereen blij en vrolijk ziet en iedereen elkaar met water nat maakt. Het is werkelijkwaar een groot waterfestijn :D
Na Koh Tao zijn we naar Koh Phangan geweest en hebben we een half moon party meegemaakt. Het voorbereidende schminken en drinken was gezellig en leuk, maar de taxi rit was nòg leuker! Met z'n 10e hebben we zo'n 15-20 minuten aan een stuk door onze zangkunsten aan iedereen laten horen! Je kunt je vast voorstellen hoe geweldig mooi dit was :D Maar helaas was de party opzich voor ons 10x niks. Ons vielen alle drank-en drugsge/misbruikende toeristen ontzettend op waardoor je (eigenlijk vanaf het begin al) kotsende, bewusteloze en agressieve mensen zag.... Super leuk!! Oftewel wij gingen alweer snel terug naar ons hotelletje :)
Na Koh Phangan zijn we naar Georgetown (Maleisië) gegaan. Dit was een 16uur (!!) durende rit met 7 transportmiddelen: truck, boot, bus, truck, truck, minivan & minivan. Je krijgt hierbij op verschillende momenten stickers op je shirt geplakt die ervoor zorgen dat je naar het juiste vervoersmiddel verwezen wordt :P
Maleisië overdonderde ons eigenlijk vanaf het begin aangezien we totaal niet wisten wat ons te wachten stond (behalve dat het een islamitisch land is). We zagen vanaf het begin meteen dat alle culturen (moslims, hindoes, christenen, boeddhisten en vast nog andere die we vergeten zijn) samen met elkaar leven en respect voor elkaar hebben (dit is in Nederland wel anders.. waar we vooral langs elkaar af leven; met of zonder respect..) Je kunt je vast voorstellen dat het dus heel mooi is om te zien dat het ook anders kan :)
In Maleisië hebben we vooral de (gigantisch grote) shoppingmalls opgezocht ivm de airco die hier je beste vriend is, wij waren het hete weer namelijk ook eventjes best wel erg zat :P Leroy's favoriet was de McDonalds die spotgoedkoop is in Maleisië + sunday ijsjes zijn goeie toellie. Na Georgetown zijn we naar het (in verhouding) heerlijk koele Cameron Highlands gegaan waar ontzettend mooie theeplantages te vinden zijn! Je kunt hier ook mooi met de scooter rondrijden en trekkings doen, wat wij dus ook gedaan hebben :D
Toen naar Kuala Lumpur, een mooie groene stad, waar onze dagbesteding ook weer de shoppingmalls waren :P tevens naar Petronas Twin tower, waar Leroy meteen verliefd op werd :P hij heeft vele foto's van de torens gemaakt: horizontaal, verticaal, scheef, meer/minder belichting en zowel staand, zittend als liggend foto's gemaakt :P Leuk om te zien :P
Vanuit Kuala Lumpur zijn we naar Bali gevlogen waar we (voor helaas maar korte tijd) herenigd werden met Dian en Philipp (hun hadden we op de grensovergang Thailand - Laos ontmoet). Zij brachten ons vanuit het vliegveld naar onze homestay waar we nog een gezellige avond hebben gehad. Bali hebben we vervolgens met de scooter onveilig gemaakt. Zo zijn we naar de mooie rijstvelden gereden waar we bij een "restaurant" ons eigen eten hebben geplukt en ook nog door de rijstvelden mochten lopen (= mooi en glibberig; Leroy was uitgegleden :P) We zijn ook naar het strand gereden waar de golven zo'n 2-3 meter hoog waren! Deze hebben we geprobeerd te trotseren, maar in werkelijkheid werden we vooral in een wasmachine van zout water gegooid :P Vervolgens van Bali naar Nusa Penida... Het locale vervoer is waardeloos en een "tour" kost al snel €33 (mèt korting door de huisbaas). Gelukkig bracht de moeder van Dian ons naar de haven! We kenden haar niet maar Dian had haar gevraagd om ons te brengen dus hier waren wij heel blij mee (maar we voelde ons wel een beetje schuldig hoor!). Na zo'n 2,5 uur rijden waren we te laat aangekomen bij de haven.. Maar gelukkig gaat hier niets zoals gepland en had de ferry vertraging. Wat er toen gebeurde was echt leuk om mee te maken. De moeder van Dian had in het balinees de prijs afgesproken van €3,- p.p. (toeristen betalen meestal 2-3x zoveel als locals :p) Toen stapten we bij mannetje A op de scooter, die reed ons naar mannetje B en duwde hem onderhands wat geld in de hand. "Follow him" dus wij achter mannetje B aan die langs de rij wachtende mensen af liep en ons vooraan in de rij plaatste bij mannetje C, die ook weer wat geld in z'n hand geduwd krijgt. Echt super leuk om mee te maken!! Nu zijn we dus op Nusa Penida waar we vandaag lekker en mooi gesnorkeld hebben in het kraakheldere water. Morgen gaan we het eiland verder verkennen wat (naar zeggen en wat foto's hebben laten zien) prachtig is! Dus we zijn zeer benieuwd! En met nog wat andere woorden: wij vermaken ons de komende tijd in Indonesië nog wel goed :D
Groetjes en tot de volgende keer! (Foto's volgen nog op Facebook)

• 01 Mei 2016 - 18:58

Harris En Christl:

zoals ook de andere verhalen, weer heel mooi jullie ervaringen neer geschreven. top om te lezen!

• 05 Mei 2016 - 12:43

Opa En Oma:

hALLO JONGELUI,
    Fijn weer een uitvoerig verslag van jullie reis te mogen ontvangen. Het is toch prachtig dat dit allemaal zo maar mogelijk is ; ik bedoel hiermee het contact dat we op verschillende manieren met elkaar kunen onderhouden. Die 16uurs reis zal ongetwijfeld een blijvende herinnering in jjulli geheugen blijven ofschoon zoiets toch achteraf bekeken ook zijn leuke herinneringen heeft. Ook die ervaring bij de rij wachtenden bij de boot is toch ook een leuke herinnering (zo werkt dat daar nu eenmaal) Wij begrijpen dat jullie je nu in een wat rustigere omgeving bevinden (weg van het massatoerisme) zodat jullie wat op rust kunnen komen. Let wel op bijtgrage zeebewoners!!! Wij hebben met interesse en plezier julie ervaringen tot nu toee gelezen en het geeft ons een idee dat we , ondanks de grote afstand, toch niet zo erg ver van elkaar verwijderd zijn. Ook het telefonische en visuele contact is af en toe erg prettig. Nog even de typefouten uit dit berichtje halen en dan kan het verstuurd worden prettie en goede voortzetting van jullie reis gewenst en tot wederlezens. groetjes opa en oma

• 05 Mei 2016 - 21:12

Will:

Bedankt voor jullie update, het is een genoegen om te lezen hoe jullie genieten!

Groet,
    Will