Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van L&L - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van L&L - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: Lucie

Blijf op de hoogte en volg L&L

06 Juni 2016 | Nederland, Bakel

Hallo allemaal, daar zijn we weer (letterlijk en figuurlijk :P)
Op Nusa Penida hebben we vrijwel alle dagen heerlijk gesnorkeld en vele koraal- en vissoorten gespot en op de foto gezet! Leroy is hierbij een keer aangevallen door clownvisjes (finding nemo visjes) en we hebben 10-15 manta reys gespot, wat echt ontzettend spannend, leuk, mooi, gaaf en indrukwekkend was!
Na Nusa Penida zijn we naar Gili Air en Gili Meno geweest, waar we nóg meer gesnorkeld hebben en ook een aantal schildpadden gespot hebben! De schildpadden waren mooi om naar te kijken, zo rustig en relaxed als ze rondzwemmen. Wat ook leuk was op deze eilanden is dat er geen gemotoriseerd verkeer toegestaan is, dus alles gaat per koets, fiets, voet of (een enkeling) elektrische scooters.
Na deze dagen waren we het snorkelen wel zat en gingen we terug naar Bali waar we op een toeristische plek terecht kwamen en hier ook snel weer weg wilde! We hadden goedkope bustickets naar Probolinggo (Java eiland) geregeld waar we heel erg trots op waren! Vervolgens een 12 uur durende busrit en ’s nachts om 0.30u kwamen we in Probolinggo aan. We hadden besloten om de nacht door te halen en om 3.30u vertrokken we naar de Bromo vulkaan, die met zonsopgang blijkbaar ontzettend mooi is. Inderdaad blijkbaar, want bij ons was het bewolkt… Dus wij hebben in de kou, wind én regen helemaal niets van de Bromo vulkaan of de zonsopkomst gezien (wat we eigenlijk best grappig vonden). Hierna snel door naar Jogjakarta, waar we voor 3 dagen elke dag heerlijk westers hebben gegeten met een superlekkere ijsco na! In de ijssalon kwamen ook vele locals ijs halen, dus regelmatig stond je in de rij om een ijsje te halen (wat het echt wel waard was).
Vervolgens met de trein naar Bandung waar het aangename temperaturen waren en waar we een aantal shoppingmalls/-outlets bezocht hadden. Tijdens deze dagen heeft het regelmatig flink geonweerd waarbij de straten blank stonden. 1 keer liepen wij in deze onweer terug en werd er tevens nog een plas water over ons heen gereden door een auto, super leuk en grappig aangezien het toch warm is buiten! In Bandung hebben we tevens elke ochtend ergens ontbeten waar we potjes geschaakt hebben en Leroy als “Mr. Leroy” werd aangesproken (“Mr. Leroy, if you need anything you can call me” “Mr. Leroy, here is a table free for you”). Dit vond Leroy natuurlijk helemaal geweldig :P Dit laat trouwens ook een beetje zien hoe het op Java eraan toe ging. Ik (Lucie) werd voornamelijk genegeerd en niet aangekeken (of niet vriendelijk aangekeken) en alle aandacht ging naar Leroy. Zelfs als ik een gesprek aanging, bogen ze het gesprek over naar Leroy zodat Leroy moest antwoorden. Dit was heel apart om mee te maken. Toen we na Bandung terugvlogen naar Bangkok, viel het me daarom ook ontzettend op toen ik weer aandacht kreeg en aangekeken werd tijdens gesprekken.
In Bangkok hebben we weer een aantal shoppingmalls bezocht en hebben we op onze laatste dag een heuse Thaise massage gehad! Deze was zeer pijnlijk en is geen aanrader, hahaha!
En nu… Zijn we alweer thuis! :D Wat ook ontzettend fijn en heerlijk is! :D

Vooraf hadden we een globale planning van 4 maanden gemaakt, met een uitloop van 1 maand. Doordat we zeer snel door de planning zijn gegaan, zijn we nu dus na 3.5 maanden thuis. We hebben vele dingen mogen zien, horen, proeven en mogen meemaken, en het was het allemaal helemaal waard!

• 06 Juni 2016 - 15:46

Bartjuuuhh:

Welkoooom terug, werd tijd! JK (beetje)

L&L

Welkom op het profiel van L&L!! Wij gaan samen vanaf 14 februari 2016 voor ongeveer 5 maanden door Zuid-Oost Azië reizen, te beginnen in Bangkok (Thailand). Wij vervolgen onze reis van Bangkok naar: - Noord-Thailand - Laos - Cambodja - Vietnam - terug vliegen naar Bangkok - Zuid-Thailand - Maleisië - Singapore - en tot slot Indonesië Op deze pagina zullen wij het thuisfront op de hoogte houden van onze (wilde) avonturen. Groetjes L&L

Actief sinds 21 Jan. 2016